Min blog handler om den skjulte supermuskel, nemlig bækkenbunden. Og hvorfor skal vi vide noget om bækkenbunden. Jo – ser du… Du skal træne dit bækkenbund fordi det blandt andet forebygger inkontinens som er ufrivillige vandladninger, forbedre dine orgasmer, bevare erektionen som alt sammen er med til at forbedre din seksualitet. Du skal også træne dit bækkenbund hvis du ønsker at få børn. Det afhjælper graviditeten – før og efter fødsel samt mindsker risikoen for nedsunket underliv efter fødsel. Et stærkt og smidig bækkenbund afhjælper også smerter ved menstruation.

Bækkenbunden er en stor flad muskel der ligger i bunden af dit bækken. Bækkenbunden løfter og støtter din blære og sikre urin og endetarmsåbning holdes lukket. Musklen er med til at holde dit underlivsorganer på plads samt bærer din krops vægt. Musklen samarbejder med ryg og mavemuskler og har stor indflydelse på hvordan din krop fungerer. Både mænd og kvinder skal træne bækkenbund. Et slapt bækkenbund hos mænd betyder ufrivillig vandladninger og tidlig sædafgang.

Når jeg skriver, at det vil forberede dit sexliv så betyder det, at et sundt og stærkt bækkenbund vil give en bedre følelse under sex fordi du bedre kan mærke dit underliv.

Jeg tænker, at du har forstået det – nu vil jeg fortælle hvordan og hvad du skal bruge for at træne dit bækkenbund.

Der findes mange former for sexlegetøj som styrker bækkenbunden. Du skal bare igang og det er aldrig for sent. Jeg har solgt bækkenbundskugler til en 76 årige kvinde og hun mærker en stor forskel og er meget glad for det.

Jeg vil anbefale; Tennahill Come Closer Deluxe Bækkenbundskugler hos www.sexshop.dk

Det er et sæt med 6 ovale kugler placeret i en plastikboks (en slags æggekoger). Kuglerne har samme diameter og længde men varierer i tyngde.

Guide til stærkere bækkenbund til kvinder

Trin 1: Du skal starte med den lette.

Trin 2: Du skal føre den op med lidt glidecreme, den kan nemt tages ud ved at hive en strengen.

Trin 3: Du skal knibe om den

Trin 4: Knib et par sekunder, afslap og knib igen

Trin 5: Knib sammen med 10 gentagelser

Trin 6: Når du er klar – skifter du kugler ud til en svære tyngde.

Du kan mærke, at du træner dit bækkenbund og hvis du går for hurtigt frem, falder kuglen ud og du kan ikke knibe om den.

www.sexshop.dk Brug rabatkode Amalie og få 10 % på dit køb.

Stærkere bækkenbund til mænd:

Du skal sikre dig, at du lukker omkring åbningerne (endetarm, urinrør) og at du IKKE spænder i balder, inderlår, mavemuskler eller holder vejret.

Du kan tjekke om du kniber ved at lægge to fingre på området bag pungen lige foran endetarmsåbningen. Under knib skal området føles spændt og trukket let indad i kroppen.

Når du træner, er det vigtigt at holde pause mellem hvert knib. Ved hvert knib skal du mærke sammentrækning af musklen og efterfølgende afslapning. Lad desuden dette være en rettesnor for, hvor længe du skal holde dit knib.

Knibeøvelser til mænd:

Trin 1: Lig på ryggen, maven eller en af siderne

Trin 2: Knib sammen ved endetarmen så hurtigt så kraftigt du kan og slap af med det samme

Trin 3: Gentag 5 – 10 gange

Trin 4: Slap af